

2025
·4 бүлэг
Энэхүү хичээлийн нь YouTube-ийн контент амжилтад шийдвэрлэх нөлөө үзүүлдэг thumbnail буюу түлхүүр зургийн стратегийг бүрэн эзэмшүүлэх зорилготой.
86,000₮
39,000₮
Ер нь та контентоо бэлэн болгочхоод, хийсэн зүйлээ YouTube дээрх мянга мянган хүмүүст харуулах догдлолдоо автаад, thumbnail-аа яаруу сандруу хийж, дунд зэргийн зурагтайгаар шууд “upload” товчийг дарна. Дараа нь YouTube Studio-г байнга шинэчлэн үзэж, олон мянган үзэлт орж ирэхийг хүлээн суудаг... юу ч болохгүй бол яах билээ.
Энэ бүлэгт thumbnail-ийн ач холбогдол, үзэгчдийн сэтгэл зүйд хэрхэн нөлөөлөх, контентын стратегид гүйцэтгэх үүргийг авч үзнэ.
Хэрвээ та энэ хичээлийг үзэж байгаа бол YouTube-д үнэхээр нухацтай ханддаг хүн байна гэсэн үг. Та энэ платформ дээр хангалттай хугацаанд ажилласнаар thumbnail-ийн ач холбогдлыг сайн ойлгосон хүн байна. Thumbnail бол маш л чухал зүйл гэдгийг туршлагатай туршлагагүйн нь ч ялгаагүй бүх YouTuber-үүд үүн
Thumbail хийхэд үнэгүй Canva аккаунт байхад л хангалтай. Canva ашиглаж байсан ур чадвар заавал байх албагүй. Энэ сургалтаар та хамт дагаж хийгээд л сурах болно.
Үр дүнтэй thumbnail хийхийн эхний алхам бол таны контенттой холбож болзошгүй үзэгчийнхээ өнцгөөс бодох явдал. Танай видеог бодитоор дарж үзэх хүн бол тэд.
Тэгвэл thumbnail-ийн зорилго юу вэ? Түүний хамгийн гол үүрэг бол хүмүүсийг видеог чинь дарахад хүргэх юм. Үүнийг киноны трейлертэй зүйрлэж болно. Өнөө үед трейлерүүд бараг бүх үйл явдлыг урьдчилж үзүүлдэг болсон. Тэгээд бид “Яагаад ингэж бүхнийг урьдчилж өгдөг юм бол?” гэж боддог.
График дизайнерын гол зорилго бол мэдээллийг зөвөөр дамжуулах юм. Энд бол чиний зорилго видеоны утга санааг тодорхой, ойлгомжтой байдлаар илэрхийлэх.
Одоо бид thumbnail-ийн ач холбогдлыг мэддэг боллоо. Тэгвэл дизайн тал дээр ямар хэрэгслүүд, зарчмууд бидэнд бий вэ гэдгийг харцгаая. Эдгээрийг “дизайны үндсэн зарчмууд” гэж нэрлэдэг.
Үзэгчдийнхээ сонирхолд нийцүүлэх дараагийн арга бол сошиал хак юм. Сошиал хак гэж юу вэ? Алдартай, олон нийтийн их анхаарал татсан сэдвээр контент бүтээж, түүнийхээ хамрах хүрээг ашиглан том үзэгчидтэй тус сэдвийн нэг хэсгийг эзлэх зорилготой үйлдэл юм
Бид дараах дизайн элементүүдийг судална: Царай ба дүрслэл (Faces and Imagery) Уншихад ойлгомжтой байдал (Legibility) Өнгө ба ялгарал (Contrast and Colour) Текстийн байрлал ба зохицол (Text in Design) Брэндийн уялдаа ба танигдах байдал (Branding Thumbnails)
Таны бичлэг тэдний сонирхолд нийцэж байна гэдгийг тодорхой харуулах хэрэгтэй. Энд хамгийн чухал зүйл бол зорилтот үзэгчээ маш сайн ойлгох юм.
Хүмүүсийн тархи загварыг таних чадвартай. Бид ямар нэгэн давтагдсан хэв маягийг анзаарвал сайн мэдрэмж төрдөг, тархи dopamine ялгаруулдаг. Тиймээс үзэгч thumbnail-аа хараад “Танилаа!” гэж таних мөчид, түүнд эерэг хариу үйлдэл төрж, илүү дарах магадлал нэмэгддэг.
YouTube-ийн төрөл бүрийн контентод дараа дараагийн давтагддаг 6–7 төрлийн хэв маяг байдаг. Тэдгээрийг биелүүлэхгүй бол үзэгчид энэ видео тэдэнд хамаатай эсэхийг ойлгохгүй байж мэднэ. Тиймээс зах зээлээ анхааралтай ажиглааарай
Видеогоо дуусгасны дараа зүгээр нэг зураг сонгоод тавих биш thumbnail бол видеоны агуулгын нэг хэсэг юм. Хамгийн анхан шатандаа thumbnail хоёр үүрэгтэй
Эдгээр жишээний зарим нь сая сая үзэлттэй ч энэ нь төгс гэсэн үг биш. Бид тэдгээрийг илүү хэрхэн сайжруулж болох, түүхийг илүү итгэл төрүүлэхүйц болгох, текст хэрэгтэй юу, эсвэл илүүдэж байна уу гэдгийг хамтдаа бодож үзнэ.
Энэ сургалтын зорилго бол чамд дизайны үндсэн ойлголтуудыг зааж, тэдгээрийг ямар ч програм дээр хэрэгжүүлж чаддаг болгох юм. Санаж яваарай хамгийн шилдэг хэрэгсэл бол чиний өөрийн сэтгэн бодох, бүтээх чадвар юм.
Хаанаас эхлэх вэ, ямар програмууд ашиглаж болох вэ? Энэ хичээлд бид thumbnail хийхэд ашиглаж болох програмуудын талаар ярилцана.
Юуны өмнө, гарчгаа судалсны дараа, thumbnail дээр ямар текст (хэрвээ байвал) байрлуулах вэ гэдгээ шийднэ.
Энэ хичээлд бид бодит thumbnail бүтээх явцыг алхам алхмаар хийнэ. Өмнөх хичээл болон энэ хичээлийн хооронд бид thumbnail-д хэрэг болох элементүүдийг цуглуулсан.